Waarom interactieve, digitale publicaties

de volgende generatie content zijn

De snelle toename van online content consumptie geeft aan dat de gewoonten van de contentconsument drastisch veranderen.


Marketing- en communicatieprofessionals realiseren zich nu dat, als ze hun gewenste doelgroep effectief willen blijven bereiken, er een hoop moet veranderen.

De marketingtactieken, inclusief de uitvoering van contentmarketing, vereisen een flinke upgrade.


Moderne organisaties gaan aan de slag met het vervangen van gedateerde content formats, zoals pdf’s, met digitale content. Pdf’s zijn niet responsive, je kunt ze niet personaliseren en missen boeiende visuals die lezers verwachten wanneer ze online content consumeren.

Inspireer klanten met interactieve, meetbare, mediarijke content die van nature responsive is.

Wat je kunt bereiken met digitale publicaties:

Creëer visuele meeslepend content ervaringen.

Volgens een onderzoek van Sumo, leest de gemiddelde bezoeker ongeveer 25% geschreven content. Dit betekent dat je bezoekers op zoek zijn naar meer dan alleen een stuk tekst. Visuele middelen helpen je om je boodschap effectief te communiceren door je geschreven middelen om te zetten in meeslepende digitale content ervaringen. Het toevoegen van rijke media, zoals video’s, visuals, animaties, infographics en paginaovergangen zorgen ervoor dat je content de aandacht krijgt die het verdient.

“Er zijn verschillende wegen die je kunt inslaan met Foleon om je doel te bereiken. Het platform zorgt ervoor dat je creatief kunt zijn en iets kunt creëren wat onderscheidend is.”

Karo Aghavelyan,

Southwest Region Creative Director bij JLL

Maak indruk op je mobiele gebruikers.

Meer dan de helft van al het internetverkeer komt via mobiel. Als je content creëert die alleen geschikt is voor desktop, dan betekent dit dat je de helft van je potentiële doelgroep negeert. Helaas zijn traditionele formats zoals pdf’s niet responsive voor alle apparaten en moet je continu in- en uitzoomen om het goed te kunnen lezen. Webcontent past zich daarentegen aan aan elk schermformaat en biedt een fijne gebruikerservaring zonder kwaliteit in te leveren.

“We kunnen onze verhalen delen op een mooie, interactieve en mobielvriendelijke manier die toegankelijk is voor iedereen.”

Lenny Gerdes,

Editor-in-Chief bij Wageningen University & Research

Bespaar op tijd en geld.

Digitale publicaties zijn gemakkelijk om te bouwen en personaliseren zonder dat je developers of designers nodig hebt in het creatieve proces.

“We zijn nu in staat om vier keer sneller content te produceren dan voorheen.”

Victor Küppers,

VP of Marketing bij Betty Blocks

Meet en analyseer je content.

In het tijdperk van data verwachten C-level executives dat alle marketingacties meetbaar zijn. Google Analytics heeft onze ogen geopend voor bezoekersgedrag op websites. Stel je eens voor wat je kunt bereiken als je toegang hebt tot deze metrics in je marketing- en salesmaterialen. Robuuste analytics helpen je continu lezersgedrag te monitoren in je publicatie en de prestatie van je content te verbeteren.

“Het is makkelijk om verstrikt te raken door data en metrics om het succes van jouw content te bepalen, maar Foleon tilt onze content naar een niveau dat verder gaat dan metrics, het biedt een totale content ervaring.”

Romily Broad,

Co-founder en ceo bij Digital Bulletin

Vergroot je klantendatabase

Als je content creëert voor leadgeneratie doeleinden, dan bieden digitale publicaties je het voordeel dat je contact gegevens van je leads kunt verzamelen via opt-ins en social logins. Dit in combinatie met CRM integratie, zorgt ervoor dat je je leads in kaart kunt brengen door de gehele buyer’s journey heen en kun je optimaliseren waar nodig. Als bijvoorbeeld je conversie ratio laag is, dan moet je misschien je CTA’s aanpassen zodat deze relevant, duidelijk en overtuigend zijn.

“Een digitale whitepaper met social login geeft ons veel meer inzicht in het lezersprofiel dan een regulier invulformulier. Daarnaast ziet het er goed & modern uit en leest het lekker weg op elk type apparaat. Win-win!”

Maquiro Hofstra,

Communicatiespecialist bij Tentoo

Maximaliseer je bereik met viraliteit

Als je leads je content niet kunnen vinden, hoe kunnen ze er dan van profiteren? Maximaliseer je bereik met digitale content, omdat je content makkelijk gedeeld kan worden via social media, QR codes, e-mail en websites. Een ander groot voordeel is het groeien van je aantal fans op social media, zoals Twitter, LinkedIn, Instagram en Facebook.

“Patiënten die over ons lezen op social media hebben de informatie doorgestuurd naar mensen die ze kennen, waardoor de publicatie nog verder werd verspreid. Dit had bijna een viraal effect, waardoor de publicatie veel aandacht kreeg zonder enige moeite vanuit onze kant.”

Werner Tolsma,

PR & Communications bij MLDS

Check deze blog met de meest populaire vormen van digitale publicaties, inclusief hun beste eigenschappen en waardevolle klantinzichten.